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  • Stellaris 1.1: Clark-Update wohl noch diese Woche als Beta

    In Kürze erscheint der erste Beta-Patch für Stellaris. Quelle: PC Games

    Voraussichtlich noch in dieser Woche wird das sogenannte Clark-Update für Stellaris als Beta erscheinen. Patch 1.1 nimmt zahlreiche Änderungen in mehreren Bereichen des Weltraum-Strategiespiels vor. Unter anderem hat Stellaris-Entwickler Paradox die Benutzeroberfläche überarbeitet und die KI verbessert.

    Paradox Interactive hofft, noch in dieser Woche Patch 1.1 für Stellaris als Beta auf den Weg bringen zu können. Für die Installation muss natürlich auf den entsprechenden Release-Kanal bei Steam gewechselt werden. Das ist in den Spieleigenschaften möglich. Welche Neuerungen das sogenannte Clark-Update (benannt nach dem Science-Fiction-Autor Arthur C. Clarke) beinhalten wird, darauf geht ein neues Entwickler-Tagebuch der Macher ein. Die vollständigen Patch Notes liegen allerdings noch nicht vor.

    Das Clark-Update nimmt insbesondere grundlegende Änderungen an der Benutzeroberfläche von Stellaris vor: So sollen unter anderem das Sektoren-Management und das Diplomatie-System fortan weitaus einfacher zu bedienen sein. Ebenfalls höchste Priorität genoss die Verbesserung der Künstlichen Intelligenz. Daneben wurde am Balancing gefeilt und natürlich zahlreiche noch vorhandene Bugs gefixt. Nach der Fertigstellung von Patch 1.1, beginnt Paradox nahtlos mit den Arbeiten am Asimov-Update (nach Isaac Asimov), dessen Veröffentlichung für Ende Juni geplant ist.

    Highlight von Stellars Beta-Patch 1.1 (Clark-Update):

    UI IMPROVEMENTS

    • Sectors can now be managed directly from the outliner.
    • Diplomatic Notifications are now much more detailed.
    • End of Combat interface has received a major face-lift.
    • Habitability icons/tooltips now show you more detailed information, including which worlds in a system you can currently colonize.

    AI IMPROVEMENTS

    • Greatly improved sector AI handling of pops, buildings, spaceports and mining stations.
    • Fixes for AI in end game crises.
    • Improvements and fixes to AI handling of its fleets.
    • Less restrictions on what the AI will trade and with who, especially in regards to border access.
    • In multiplayer, empires that are player-controlled will have a 'limited' AI for a period of 10 years if the player drops. The limited AI will not make any drastic changes to the empire, such as changing sectors, disbanding ships, declaring wars, etc, allowing a player to rejoin their empire pretty much as they left it.
    • We've also added a new option in galaxy setup where you can set the AI's overall aggressiveness.

    EMPIRE BUILDER IMPROVEMENTS

    • We also took some time to add a pair of highly requested features to the empire builder. Namely, the ability to write a biography for your species and empire, and the ability to customize ruler titles. Ruler titles are customized separately by gender, and will remain even if you change government type, so long as the new government is of the same type as the previous one (so changing from a Monarchy to another Monarchy will not clear your ruler titles, while changing from a Monarchy to a Democracy will).

    BALANCE CHANGES:

    • War score costs now scale to the size of your target, so you can take more planets from large empires but can't vassalize them in a single war.
    • The ability to stack evasion on Corvettes was nerfed.
    • Strike craft had their range substantially increased.
    • Ethics were rebalanced to make Xenophile/Xenophobe stronger picks, among other changes.
    • It is no longer necessary to control planets to demand them in war, but controlling planets that are set as wargoals are now worth more warscore.
    • Technology cost is now increased both by number of planets owned and size of population, instead of just population. Accordingly, the tech increase cost from population was lowered.

    BUG FIXES

    • Military Station maintenance is now correctly calculated (was far too high previously).
    • Numerous fixes to events, including fixing up the Old Gods event chain.
    • Fixed 'ghost' trade deal entries and trade deals silently failing when you traded above a certain percentage of your resource stockpiles.
    • Democracies that don't allow slavery will no longer get the Slaver mandate.
    • Difficulty settings are now available in multiplayer setup.


    Quelle: Steam

    01:24
    Stellaris: Launch-Trailer zur 4X-Strategie
    Spielecover zu Stellaris
    Stellaris
  • Stellaris
    Stellaris
    Publisher
    Paradox Interactive
    Developer
    Paradox Interactive
    Release
    10.06.2016

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Stellaris
Stellaris 1.1: Clark-Update wohl noch diese Woche als Beta
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http://www.gamesaktuell.de/Stellaris-Spiel-55972/News/11-Clark-Update-Beta-1196394/
25.05.2016
http://www.gamesaktuell.de/screenshots/medium/2016/05/Stellaris-Test-16-pc-games_b2teaser_169.jpg
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