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  • F1 2010: Codemasters nennt Details zum kommenden Patch

    Codemasters hat im offiziellen F1 2010-Forum eine Liste mit Bugfixes veröffentlicht, die im kommenden Patch enthalten sein werden. Fehlerhafte Boxenstops, falsche Rundenzeiten und defekte Save Games sollen endlich der Vergangenheit angehören.

    Bei der Veröffentlichung von F1 2010 lief für Codemasters und die Spieler nicht alles glatt. Das eigentlich hochwertige Rennspiel nervte Rennspieler auf PlayStation 3, Xbox 360 und PC mit zahlreichen Bugs und diversen technischen Problemen. Entwickler Codemasters hat nun im offiziellen Forum bekannt gegeben, welche der aufgetretenen Probleme mit dem kommenden Patch behoben werden. Bei uns findet Ihr die vollständige Liste mit den Patch Notizen am Anhang dieses Artikels. Das wichtigste haben wir für Euch zusammengefasst.

    Die Zeiten in denen sich Spieler über defekte Spielstände ärgern mussten, gehören der Vergangenheit an. Ebenso ausgebessert wurden die KI der Boxencrew und die fehlerhaften Boxenstops der gegnerischen Fahrer. Auch die Rundenzeiten sollen nun korrekt berechnet werden. Neben zahlreichen Bugfixes gibt es mit der Veröffentlichung des Updates auch diverse Verbesserungen in F1 2010. Dazu gehören ein überarbeitetes Wettersystem und realistischeres KI-Verhalten. Der Patch ist fast fertig, bis zur Veröffentlichung sollen dennoch weitere Wochen vergehen.

    Die Patch Notes im Überblick:

    1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed

    2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.

    3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.

    4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.

    5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.

    6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).

    7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.

    Improvements

    1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.

    2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.

    3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.

    4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).

    5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.

    6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.

    7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.

    8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.

    PC specific improvements

    1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.

    2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.

    3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)

    4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.

    5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.

    Codemasters

  • F1 2010
    F1 2010
    Publisher
    Codemasters
    Developer
    Codemasters
    Release
    23.09.2010
    Es gibt 8 Kommentare zum Artikel
    Von makajo
    @FossilBSalso ich weis nicht wie es "den Leuten" so geht, aber ich freue mich eher über die vielen Verbesserungen als…
    Von FossilBS
    Und ein weiteres mal möchte ich betonen das ich es unglaublich finde das sich alle über einen Bugfix freuen. Ich…
    Von GenX66
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    • Es gibt 8 Kommentare zum Artikel

      • Von makajo
        @FossilBS

        also ich weis nicht wie es "den Leuten" so geht, aber ich freue mich eher über die vielen Verbesserungen als über die Bugfixes. verbesserte KI, mehr Regen auf der Fahrbahn, stärker ansprechende Fahrzeugschäden... das sind alles Verbesserungen die sich die Community in den englischsprachigen offiziellen Foren gewünscht haben und erhört wurden. Das hat Seltenheitswert und von daher auch von mir ein großes Lob an Codemasters
      • Von FossilBS
        Und ein weiteres mal möchte ich betonen das ich es unglaublich finde das sich alle über einen Bugfix freuen. Ich bezahle lockere 60 Flocken für dieses Spiel und es hat jede Menge Fehler... Also wenn ihr das OK findet ist das euer Bier. Meiner Meinung nach riecht es nacht Betrug. Gerade F1 2010 hat so viele…
      • Von GenX66
        Zitat von Pommking
        die könnten dann auch mal n patch nachreichen für dirt 2 für pc, damit die scheiss achievements endlich unlockable sind mann -.- mir fehlt eines, aber weil ich genau dieses eine nicht freischalten kann, bekomm ich die anderen 4 auch nciht, die ich zuletzt freigeschaltet hab -.-
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http://www.gamesaktuell.de/F1-2010-Spiel-22956/News/F1-2010-Codemasters-nennt-Details-zum-kommenden-Patch-794858/
20.10.2010
http://www.gamesaktuell.de/screenshots/medium/2010/06/f1-2010-cars-screenshots-bilder-rennwagen-002_100613172233.jpg
f1 2010,patch,360,ps3 playstation 3,pc
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