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  • 8-Bit Armies: Guardians-DLC mit neuer Kampagne erschienen

    Der Guardians-DLC enthält eine neue Einzelspieler-Kampagne. Quelle: Petroglyph, Steam

    Für 8-Bit Armies ist jetzt der erste kostenpflichtige DLC erhältlich. Die Erweiterung enthält eine neue, 15 Missionen umfassende Einzelspieler-Kampagne mit der Guardians-Fraktion und kostet knapp 4 Euro. Außerdem hat Petroglyph seinem Voxel-RTS ein weiteres Update spendiert.

    Petroglyph Games hat am Wochenende den ersten kostenpflichtigen DLC für 8-Bit Armies veröffentlicht. Die Guardians-Kampagne kostet knapp 4 Euro und ist, wie auch das vorausgesetzte, Hauptspiel unter anderem bei Steam und GOG.com (DRM-frei) erhältlich. Bis zum 10. Juni wird noch ein Release-Rabatt in Höhe von immerhin 15 Prozent gewährt. Der Guardians-DLC ergänzt im Wesentlichen 15 weitere Missionen für Einzelspieler. Bislang stand die Wächter-Fraktion lediglich im Multiplayer- und im Skirmish-Modus zur Auswahl.

    Parallel mit dem Guardians-DLC wurde auch der inzwischen bereits elfte Patch für 8-Bit Armies zum Download bereit gestellt. Das Update fixt in erster Linie Bugs und nimmt einige Änderungen am Balancing vor. Schon im bisherigen Zustand kamm der Command & Conquer-Klon im Voxel-Look allerdings sehr gut an: Satte 88 Prozent das 8-Bit Armies bei Steam weiterempfehlen. Unser Testurteil fiel nicht ganz so euphorisch aus. Wer vor dem Kauf ersten einmal Reinschnuppern möchte, kann die Demo zu 8-Bit Armies ausprobieren.

    Patch Notes zu Update #11:

    NEW FEATURES:

    • Support for Guardians Campaign
    • 8-Bit Armies: Audio / Event Notifications: Added individual "player eliminated" callouts for the 10 player colors

    GAME UPDATES/FIXES:

    • Some Map publishing issues fixed
    • Remove "tank" from the Spectre Tank name
    • Fix for not being able to fire upon an enemy when at least one unit didn't care about the min-range check (client-side mouse cursor action logic)
    • Updating defeat video to fix issue where it wasn't displaying
    • Added min-damage attribute to fix issue with APC crushing
    • Changed all armor types for destroyable civilian objects to "structure" to fix issue with objects sometimes getting passed through instead of crushed
    • Changed old skirmish achievements to require playing as faction 1 now that there are faction 2 versions of those achievements
    • Volumed down the Scorch Tank movement loops a bit, since really loud in large groups
    • Fixed the Heavy tank not appearing the the selection tray
    • Adjusted push settings of Spectre, APC and Heavy Tank to help with issues where units could not push through other units
    • Reduced stealth detection range of turrets for both factions by 30%
    • Heavy Tank weapon is no longer AOE (unintentional)
    • Fix for stealth tanks stopping patrol when taking damage (usually from environment, like lava)
    • Adjusted Scorch Tank weapon to fix issue where close-up units standing in the flames weren't taking damage
    • Added GUI SFX acknowledgements for issuing board/unboard transport commands - much better than silence
    • Added GUI movement SFX for issuing harvester movement to refinery and resource commands
    • Added missing AoE attribute for use on APC's crusher effect
    • Added icon for stealth revealed
    • Custom maps will now have players start with 1200 resources; also, graying out the vertex spacing option for the custom editor
    • Progress bar added to publish action in terrain editor
    • Increasing delay between playing no power audio from 10 seconds to 15 seconds
    • Added audio and event notification support for picking up a "mission crate" in the campaign
    • AI won't send anti-air drones after aircraft that are still under construction

    BALANCE CHANGES:

    • Heavy Tank: Main cannon weapon is no longer AoE (this was an unintended effect)
    • Spectre Tank: Name changed to just "Spectre" since it's not REALLY a tank,
    • Spectre Tank: Changed weapon to fire two shots in a volley instead of one single shot. This resulted in a very minor change to DPS (a loss of about 2%)
    • Spectre Tank: Reduced health by 10%
    • Grenade Infantry: Increased AoE radius of grenade by 50% and increased damage vs. structures by 25%
    • Scorch Tank: Adjusted weapon to fix issue where close-up units standing in the flames weren't taking damage
    • Rocket Car: Build cost reduced to 80 (was 100)
    • Heavy Drone: Health increased by 10%
    00:51
    8-Bit Armies: Trailer zum Guardians-DLC
  • 8-Bit Armies
    8-Bit Armies
    Developer
    Petroglyph
    Release
    22.04.2016

    Aktuelle Strategie-Spiele Releases

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    Cover Packshot von Transport Fever Release: Transport Fever
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8-Bit Armies
8-Bit Armies: Guardians-DLC mit neuer Kampagne erschienen
Für 8-Bit Armies ist jetzt der erste kostenpflichtige DLC erhältlich. Die Erweiterung enthält eine neue, 15 Missionen umfassende Einzelspieler-Kampagne mit der Guardians-Fraktion und kostet knapp 4 Euro. Außerdem hat Petroglyph seinem Voxel-RTS ein weiteres Update spendiert.
http://www.gamesaktuell.de/8-Bit-Armies-Spiel-56921/News/Guardians-DLC-mit-neuer-Kampagne-1197496/
06.06.2016
http://www.gamesaktuell.de/screenshots/medium/2016/06/8-Bit-Armies-1--pc-games_b2teaser_169.jpg
echtzeit-strategie,dlc,petroglyph
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